Homályos sütik és felejtős jelszavak – mennyire vagyunk adattudatosak?

2022. november 4.

Pontosan tudja, mit fogad el egy felugró sütire kattintva? Minden webhelyen más jelszót használ? Utalnak önre a jelszavai? Ilyen kérdésekre is keresi a választ a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a DIMSZ – Adatvezérelt Marketing Szövetség közös kutatása, amely a két szervezet közös, adattudatosságot fejlesztő programja keretében valósul meg.

Az DIMSZ - Adatvezérelt Marketing Szövetség elsődleges célja, hogy tagjai közreműködésével elősegítse a magyarországi adatvezérelt marketingkultúra fejlődését, tájékoztassa a közvéleményt az adatvezérelt marketingeszközök működéséről, előnyeiről, felelős használatukról és az érvényes szabályozásról. „Tevékenysége eredményes ellátása érdekében a DIMSZ évek óta rendszeres érdekegyeztetéseket folytat állami és civil szervezetekkel, többek között az NMHH-val is” - nyilatkozta Hivatal Péter, a DIMSZ alelnöke.

jelszó cover

„Az NMHH és a DIMSZ vezetői egyetértenek abban, hogy mindkét szervezet számára kiemelten fontos a fogyasztók adatvédelmi és adatbiztonsági tudatosságának növelése, és céljaikat hatékonyabban tudják elérni egy hosszú távú közös program keretében. Ezért együttműködésünket új szintre emeljük” – mondta el az egyeztetéseket követően dr. Szabó László Zsolt, az NMHH médiapiaci együttműködési és kutatási igazgatója. A program magában foglal többek között közös kutatásokat, amelyek legaktuálisabb és legrelevánsabb eredményei köré a tervek szerint szakmai fórumokat, podcast műsort és különféle kiadványokat szerveznek, valamint képzési anyagok részévé teszik azokat.

Az online tartalmak fogyasztóinak érdeke, hogy megismerjék és megértsék az online felületeken, alkalmazásokban megjelenő marketingkommunikációs tartalmak és azok kontextusának a hátterében zajló működési mechanizmusokat. Az együttműködő partnerek ezért elkötelezettek abban, hogy megadják az ehhez szükséges tájékoztatást a felhasználóknak, és emeljék az online tartalmak, szolgáltatások és reklámfogyasztás fogyasztói tudatossági szintjét, hogy a felhasználók az online megoldásokat magabiztosabban és hatékonyabban tudják használni a saját kényelmük és biztonságuk érdekében.

Az NMHH és a DIMSZ első közös kutatása, melynek részletes eredményeit 2023 januárjában, az Adatvédelem Nemzetközi Napján tartandó szakmai rendezvényen fogják ismertetni, többek között olyan kérdésekre keresi a választ, hogy mennyire tájékozottak a felhasználók az adataik védelmét szolgáló lehetőségeket illetően, milyen mértékben használják ezeket, melyek a főbb tévhitek és bizonytalanságok, vagy például milyen tényezők befolyásolják az adatmegadási hajlandóságot.